Kuttet treningssenter – ute hele året

Navn: Roger Nyhammer
Alder: 45
Yrke: Flyplasselektriker
Sivilstatus:  Forlovet og samboer med Marianne, 1 sønn 7 1/2 år. Min flotte samboer har også 2 herlige døtre som er flyttet ut. 
Pulsklokke: Suunto Ambit 2s


Har du et mål for året?
– Ikke noe spesielt mål, men 2016 er året jeg deltar i flest konkurranser. Flere halvmarathoner i inn og utland, Bergen Fjellmarathon og Skåla Opp. Først og fremst er målet å trene og ha det kjekt, holde meg frisk og skadefri. Klarer jeg det blir det kanskje en pers eller to i løpet av året. Er også i tenkeboksen om jeg skal prøve helmarathon for første gang, i Amsterdam i oktober.

Hva er favorittfjellet?
– Løvstakken. Tur/retur via Gullsteinen er ruten jeg tar flest ganger.

Hva er ukens treningshøydepunkt eller favorittøvelse?
Lørdagsintervallene prøver jeg å være med på så ofte jeg kan hele året. Liker også Stoltzen om torsdagene og intervall med Varegg tirsdagene.

Hvordan kom du med i Melkesyre?
– Møtte Melkesyregjengen på noen turer i Stoltzen og fulgte med på Facebook. Syntes dette så veldig kjekt og sosialt ut, tok kontakt med Bjarne og så var jeg i gang.

Hvor mye trener du i løpet av uken?
– Det blir 4-6 ganger i uken. Har ikke alltid et fast opplegg gjennom uken, men prøver å trene så mye jeg kan. Sykling til og fra jobb bidrar også til å fylle “banken”.

Roger er allsidig, her under Reykjavik Marathon

Roger er allsidig, her under Reykjavik Marathon


 Hva er det som driver deg, og hvor henter du inspirasjonen fra?
– Drivkraften er å holde meg i form, mange herlige treninger i fjellene, i skogen og langs veien, både rolige og harde, og lysten til å forbedre meg sakte, men sikkert. Samt mange fine turer sammen med familien. 

Er treningen variert eller ensrettet?
– Varierer med sykling og løping. Liker å variere løpingen med motbakke, langs veien, intervaller og lange rolige turer i byfjellene. Trente styrke før og burde vel ta det opp igjen. 

Påvirkes treningen av vær eller årstider?
– Sa opp medlemskap på treningssenter i fjor så nå trener jeg ute hele året. Trives med det og har gode klær og sko.

Hvordan ser familie og venner på aktivitetsnivået ditt?
– Vi er en aktiv familie og synes vi har funnet en god balanse. 
 
Tror du at miljøet i Melkesyre kan bidra til at du når dine mål?
– Ja helt klart. Et av målene mine er å forbedre formen i motbakker og før jeg ble med i Melkesyre løp jeg stort sett alene og savnet noen å pushe meg mot, spesielt på intervalltreninger. På treninger med Melkesyre finner du nesten alltid en rygg å følge og da gir du ikke opp så lett, men holder ut helt til du hører Christian eller Ove rope TIIIIIID.

By |2016-10-26T05:27:47+00:00april 12th, 2016|Categories: Ukategorisert|0 Comments